Wat is Redcord?

Redcord is een revolutionair Noors systeem met suspensietouwen. Doormiddel van deze instabiele koorden en het gebruik van het eigen lichaamsgewicht worden de spieren gereactiveerd, welke door de pijn juist minder zijn gaan functioneren. Met gebruik van Redcord worden bij patiënten met o.a. lagerugpijn, nekpijn, schouderpijn en heuppijn de normale bewegingspatronen herwonnen. Hierdoor hebben mensen vaak na de eerste behandeling al minder pijnklachten.

Met Redcord maken wij gebruik van het screenen van de ‘weak links’ in het lichaam. Dat wil zeggen dat we door middel van specifieke testen de zwakke schakels in het lichaam gaan opzoeken.  Wanneer deze in kaart zijn gebracht kunnen we een op maat gemaakte behandeling  opstellen. Dit is zowel in sportblessure preventie als in het verhelpen van chronische problemen toepasbaar.

Voor wie is Redcord?

Voor mensen met:

• Alle soorten acute en chronische pijn in o.a. de lagerug, schouder, nek, heupen en knieen
  • Voor iedereen die op een wetenschappelijke en onderbouwde manier wil werken aan preventie
  • Voor diegene die niet steeds een terugval wil van de klachten
  • Houdingstraining
  • Sporters die aan blessure preventie willen doen
  • Mensen die de algemene belastbaarheid van hun lichaam willen verhogen

Onze fysiotherapeuten zijn opgeleid om met de Redcord mensen te behandelen. Zij gebruiken de Redcord als  middel voor functionele krachttraining en blessurepreventie, zowel in therapie, fitness als bij topsport.

Onze praktijk is aangesloten bij redcord.com.